Ruilen & retourneren
Ruilen
Wil je je product ruilen voor een ander product? Dat kan natuurlijk!
Neem even contact met ons op welke producten je wilt ruilen. Vervolgens kun je het te ruilen product naar ons retourneren via een verzendpartij naar jouw keuze. Bij ruilen gelden dezelfde voorwaarden als bij retourneren.
Retourneren
Hoe werkt retourneren?
Toch niet helemaal tevreden met het artikel? Kan gebeuren. Je kunt bij ons tot 14 dagen na in ontvangst name van de bestelde producten een retour aanmelden.
Je retour kun je aanmelden door ons een e-mail te sturen naar [email protected]. Je dient zelf de te retourneren producten aan ons terug te zenden via een verzendpartij naar jouw voorkeur. Na het aanmelden van je retour heb je 14 dagen de tijd om de te retourneren producten terug te zenden. Controleer wel altijd éérst of het retour mag (zie de vraag hieronder 'Wat kun je retour sturen?'). Let op dat je zelf verantwoordelijk bent voor de kosten, het inpakken en de verzending van de te retourneren producten. Wij kunnen het betaalde bedrag niet (volledig) crediteren als het product beschadigt of zoek raakt tijdens de retournering.
Het is op afspraak ook mogelijk je retourpakket zelf af te geven in Woudenberg. Contacteer ons altijd van tevoren wanneer je dit wilt.
Zakelijke aankopen zijn volgens onze Algemene Voorwaarden uitgesloten van het herroepingsrecht.
Wat kun je retour sturen?
Over je aankoop is een wettelijke garantie van kracht. Dat houdt in dat je naar redelijkheid mag beoordelen of het product voldoet aan je wensen, bijvoorbeeld door de bovenkant van de verpakking netjes iets te openen en het materiaal te voelen (zonder het artikel geheel uit de verpakking te halen). Je bent echter aansprakelijk voor waardevermindering van de artikelen als gevolg van gebruik dat verder gaat dan noodzakelijk is om de aard, kenmerken en werking van de artikelen vast te stellen.
Let op: We controleren elke retour, in een aantal gevallen kunnen wij het aankoopbedrag niet (volledig) crediteren:
- Artikelen die al langer dan 14 dagen geleden in ontvangst zijn genomen
- Gebruikte, beschadigde, incomplete artikelen (tenzij er sprake is van een fabricagefout)
- Ontbrekende of beschadigde verpakking
- Volledig uit de verpakking gehaalde artikelen, daarbij kunnen wij niet controleren of het artikel is gebruikt. Je kunt het product voelen door de bovenkant van de verpakking voorzichtig te openen en het materiaal te voelen.
Producten die speciaal voor jou vervaardigd of op maat zijn gemaakt kunnen niet retour worden gestuurd.
Het bestelde artikel heeft een (productie)fout, is beschadigd of is kapot. Kan dit retour?
Allereerst onze excuses. Ons doel is om klanten blij te maken, dit vinden we dan ook erg vervelend om te horen.
Stuur in dit geval het beschadigde of kapotte artikel nooit direct retour, maar neem contact op met onze klantenservice via [email protected] zodat we dit voor je kunnen oplossen. Mocht het product een (productie)fout hebben, of als het product beschadigd is tijdens de verzending, dan vergoeden wij de verzendkosten van de te retourneren of om te ruilen producten.
Wat krijg je teruggestort?
Na verwerking en goedkeuring van de retouren krijg je het aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug van de teruggestuurde producten. Dit kan na controle en goedkeuring enkele werkdagen in beslag nemen. Retourneringskosten vallen niet onder het aankoopbedrag.
Hoe krijg je teruggestort?
Wij betalen het bedrag van de geretourneerde producten aan je terug via de methode die je hebt gebruikt bij afrekenen. Het bedrag wordt gecrediteerd na controle van de geretourneerde producten. De terugbetaling kan enkele werkdagen in beslag nemen.
Waarom zit er geen papieren retourformulier bij je pakket?
Er zit geen papieren retourformulier bij je pakket. Dit volgt op klachten van een groot aantal klanten dat het meesturen van het formulier slecht voor het milieu is. Je kunt bij de vraag 'Retourneren' hierboven lezen hoe je een retour bij ons digitaal kunt aanmelden.
Zakelijke retouren
Voor zakelijke aankopen geldt geen herroepingsrecht of wettelijke bedenktijd.
Nog vragen of twijfel je ergens over?
Onze klantenservice is er om te helpen. Je kunt ons een e-mail sturen via [email protected] of bellen via 033 – 200 32 73.